一番よりも

安倍総理メールマガジン創刊、首相官邸WebサイトではRSS配信開始
という記事を読んで、じゃあ明日、私のメールボックスにも配信されるのね、と思いました。
小泉さんの時代に担当をしていた安部さんなのですから絶対実行するのだとは思っていましたが、まあ二番手は比較もされますが、無難な方法を身につけているでしょう。

さてケータイで二番手といえばauですが、その二番手の地位を狙うソフトバンク
携帯電話の聖域「販売奨励金」に挑戦
という動き。

 「ほんの数カ月で事業者や端末を乗り換える人が多くなると,(インセンティブを支払って端末価格を下げている)現在の携帯電話会社のビジネスはすさんでしまう。一方でこれまでの販売モデルは長く使ってもらっているユーザーには料金は高かった」と孫正義・代表執行役社長は断言。スーパーボーナス導入の目的は,短期間で端末を買い替えるユーザーが得をする構図を是正するものであるとした。

うーん、もう少しこの仕組みがわからないと何ともかな・・・

話はどんと飛んで、珍しく米国通信キャリア向けTelephony にNTTのFTTH戦略について述べられていたので引用。

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Fiber lights a fire under NTT
By Ed Gubbins

"Losing FTTH means losing everything, I think," Hiromichi Shinohara, director of Access Network Service System Labs for Japanese carrier NTT, told the crowd at the Fiber-to-the-Home Conference in Las Vegas this morning. He was explaining the importance of FTTH in fending off competitors, and he didn't mince words.

NTT is feeling perhaps even more pressure to deploy fiber than U.S. telcos, and NTT is responding to that pressure with strong action. The Japanese firm expects to have more than 6 million fiber-to-the-premises (FTTP) subscribers by March. Verizon Communications, for example, doesn't expect to have that many FTTP subscribers until 2010. (This year, Verizon will only pass 6 million homes.) And by the time Verizon has 6 million FTTP subscribers, NTT expects to have 30 million.

This is just a frame of reference with which to appreciate NTT's undertaking, however. It's not quite fair to compare the two carriers' progress, as they operate within vastly different cultures and levels of teledensity. But along the way, NTT is following a learning curve similar to the one Verizon described last week. With 20,000 new subscribers signing up for fiber with NTT East each week, new customers sometimes wait weeks or even months to receive the service they ordered. NTT has also struggled with in-house wiring and delays incurred while storing and splicing extra fiber in cabinets. Meanwhile, NTT has learned how to not only offer various tiers of FTTP service for different economic demographics, it has learned how to up-sell customers of its lower-tier service to higher versions using cool applications and IP phones.

NTT is aggressively blazing a trail of fiber to residential consumers, acting with the kind of urgency you'd expect from a company that believes it has a lot to gain and a lot more to lose.

E-mail me at egubbins@prismb2b.com.
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やっぱりちょっと異常に見える部分があるようですね。
インターネットの世界では、絶えず米国の後を追ってきて、ブロードバンドではADSLで乗り損ねたので韓国などに先を越され、もうFTTHしかその存在を発揮できないのか、という意地悪な見方をするのは私だけ?