週末はBacn調理?

Bacnとはベーコンと読む新しい造語なのだそうな。

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Making Bacn
By Rich Karpinski


As if spam and unwanted telemarketing calls aren't intrusive enough, heavy Internet and social networking users say they are getting buried under a barrage of something altogether new: bacn.
What is bacn? It's a newly created term (literally less than a few weeks old) that describes a message you want to receive but don't have the time or inclination to deal with at the moment. It's a cut above spam but a level below an important personal or work message. Put most succinctly, it's e-mail you want, but not right now. Here's a good place to catch up on this new term. You can even watch a YouTube video of the birth of the term.

By its broadest definition, we all get some bacn in our inbox every day. Do you belong to a mailing list or Google/Yahoo group? That's bacn. Receive e- newsletters? Bacn. Get hit with e-notifications from your bank? Bacn, too.

But what's really caused a big barrage of bacn are new Web 2.0 and social networking services, things like Twitter, Facebook and the like. Because these services are social, after all, users spend a lot of time leaving and receiving notes and messages that rapidly disseminate and multiply across their extended networks.

Many of these messages are meaningful. Some are even actionable. But few people have the time or brainpower to scan and sort through them all in real time.

So what does this all mean? These Web 2.0 communications-integrated applications are literally viral ? not only do they spread like crazy, but they also combine in unexpected ways to create altogether new apps. In the end, they are very much live experiments. And for that reason these new communications methods, even heralded ones like social networks, bring unintended consequences that need to be sorted out as they grow and evolve. Sometimes they'll grow in surprising and wonderful ways. And sometimes they'll create new problems and unexpected headaches for users ? and providers ? to solve.

In the end, the biggest takeaway might be this: An ever-deepening hierarchy of communications methods is emerging and evolving right before our eyes: cell phones, landlines, IMs, e-mails, SMS, Facebook pokes and Twitter message-casts.

Savvy service providers must follow this trend closely and aim to play a role not only in defining new and vital modes of communications, but also in helping customers sort, prioritize, route and above all make good use of the barrage of information ? bacn or otherwise ? that increasingly washes over them each day.

E-mail me at rkarpinski@telephonyonline.com.
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以前にニコンがオンラインアルバムを開始した、とニュースがあったが、それはニコンユーザのみを対象としていたので、私にはBacnな記事だったのだが、昨日発表された
ニコン、無料で2GBのオンラインアルバム「my Picturetown」
という記事は、Cybershotの愛用者でもExilimケータイの愛用者でも
my Picturetown
で登録すれば使える、ということで、登録しました。
しかし、使えるようにはなったのですが、何回も internal error というメッセージが出て、かなり不安でしたね。
アクセス過多だったのでしょうか?

さて、そんなに写真を撮ってどうする? という話ですが、結構旅行記の整理など、ブログに類したサービスにも手を出しているのです。
だから
フォートラベルとヤフーが資本・業務提携
という発表は、自分が投稿しているコンテンツが Yahoo! に使われるかもしれない、というちょっと微妙な気分で受け取りました。

さて、昨日のNTT DoCoMo+ACCA+三井物産の話。
まあ、正式には今日とか来週に発表があるかもしれないのですが
日本編1:3G事業者再浮上,免許申請が9月から始まる
という記事はよくまとまっていますね。で、何で三井物産だったのかな〜と思ったら

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三洋電機の携帯販売事業、三井物産系が買収へ
 三井物産子会社のテレパーク三洋電機の携帯電話販売事業を買収する見通しになった。三洋子会社のテレコム三洋大阪市)の全株式を買い取るもよう。携帯販売2位のテレパークテレコム三洋買収で業界首位となる。三洋は携帯電話の製造事業も売却・統合に向けてシャープや京セラとの交渉入りを検討しており、同事業の売却が実現すれば携帯電話事業から完全に撤退する。
 テレコム三洋の2006年度の売上高は384億円で、販売台数は50万台程度とみられる。買収額は50億―60億円のもよう。テレパークの販売台数は363万台でテレコム三洋の買収により、三菱商事住友商事が折半出資するエム・エス・コミュニケーションズ(東京・新宿)の370万台を逆転する。エム・エス社は05年にカルソニックカンセイの携帯販売子会社を買収し、業界首位となっていた。
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てな記事も見つけたので、面白い端末が面白い販売方法で出てくるのならば、
WM6+HSDPA+無線LAN+BT搭載の富士通製スマートフォンは“スリムスライド”──「F1100」
という記事にも DoCoMoに行く気持ちにならなかった私もちょっと考え直すかも?