年末商戦に何を買う?

昨日のPLCに関するエントリーには、予想通り、コメントをいただきました。
PLCは屋内無線LANの代わりになるかもしれない、という程度にしか考えていませんし、時期尚早かもしれない、という気もするのですが、年末に無線LAN付のBBルータを買うのとPLCを使ってみるのとどっちかを考える、という話になるのであれば、という前提の話ですね。

ブロードバンドも無線LANもこれ以上目新しい技術で稼ぐというよりは
無線LANネットのパケット損失問題、VeriWave社の技術者が指摘

無線LANネットワークにおける遅延やジッターが大きくなることよりも、音質やネットワーク認証に影響を与えるといったエンド・ユーザーに関連する問題を引き起こす可能性がある

てなことを心配しなければならないでしょうし、通信事業者がFMCという方向に行くのであれば、メーカーも同じく幅を広げるしかないというのか、という記事を見つけました。

Motorola、企業向けモバイル技術の Good Technology 買収へ
というのは、まあ納得できる方向なのですが
Motorola、ブロードバンド機器メーカーNetopiaを買収
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Netopiaは、モデムやルータ、ゲートウェイなどのブロードバンド用CPE(ユーザー宅内機器)を提供しており、顧客企業にはAT&TやBellSouthなどの通信業者が名を連ねる。Motorolaはこの買収により、ブロードバンドDSL事業とIPTV事業を拡大し、既存の映像、音声、データという家庭向け情報配信ポートフォリオの強化を図る。
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という方向だと、うーむ、ですね。さて、関係の皆様には嬉しいクリスマスを迎えることができるのでしょうか、という Telephoneyの記事を最後に。

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Motorola's buying
By Ed Gubbins

Motorola is getting its Christmas shopping done a little early this year, acquiring two companies already this month. (If you're reading this, Moto, I could use some hoodies and sweatpants this year.)

Today's acquisition, of DSL player Netopia, takes me back to July, when UBS Investment Research analysts were wondering whether Motorola would get out of the wireline business altogether if the company didn't win a piece of Verizon Communications' gigabit passive optical networking (GPON) business. Moto did end up winning a piece of that business, so we'll never know what would have happened otherwise. But today's acquisition of a leading vendor in the copper-based broadband space further underscores Moto's wireline message: "We're here. Get used to it."

And Motorola had better be aggressive to keep playing in the residential broadband and home networking market. Last week, Cisco Systems was boasting about how fast its revenue from service providers was growing. And it pledged to use its Linksys and Scientific-Atlanta products to gain ever-greater footholds with carriers, becoming more an architecture partner than a mere product supplier.

Had Motorola not acquired Netopia, analysts are saying, Cisco very well might have snapped it up. The Christmas rush is here, and the stakes for vendors are even higher now than they were in July when analysts wondered about the make-or-break properties of a single contract.

E-mail me at egubbins@prismb2b.com.