週末は25時間テレビ? タイムシフト視聴? それともIP TV?

映画プロデューサー 亀山 千広に聞く(前編)

フジテレビは儲ける、ということには長けていると思う。「踊る」熱心なファンの心を捉えているから。
でもそれがネット配信にも活かされるか?
まあ、とりあえずは721でやっている音楽ものとか「踊る」関連のメイキングとか昔の「月9」で行けるのかな〜。

米Googleの05年Q2決算,前年比98%増収で過去最高の売上高13億8400万ドル

ケータイでのローカル検索も開始されたし
Googleローカルに携帯版
次は何だろう?

Microsoft、サーバ事業好調で増収増益

英大手BTによる採用で、MicrosoftのIPTVに追い風
はどうなるのだろう?
「CATV」対「電話」、IPテレビ規制めぐり米議会で対立
という話も聞こえてきたが・・・

ネット広告市場、5年後は3倍の5660億円に――電通総研が予測

でも電通の調べによると、2004年の総広告費は5兆8571億円。テレビ広告が2兆436億円と半分近くを占めるのだから
「レコーダーでCM認知は下がらない」──電通が反論
という部分も忘れずに。
民放の“タイムシフト視聴嫌い”を変えるには?
というコメントがあろうとも。

あら、またいつもの路線に戻ってきてしまった。

今朝のTelephonyのタイトルは「IPTV」だったのだが、これが読んでいくうちに思っていなかった方向の話になっていた。まだ web にアップされていないので、ちょっと長いが引用。最初はうん、うん、とうなづけるのですけどね。
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IPTV: Keeping track of it all
By Vince Vittore
July 21, 2005

The nightmare scenario for every cable operator in the U.S. has always been to lose a signal during the Super Bowl or perhaps the Academy Awards. The traditional telco equivalent is perhaps to have a network failure on Mother's Day.

Now imagine there's another wardrobe malfunction during a Super Bowl halftime performance. And instead of watching on the cable, the entire country has tuned in to telco-provided IPTV with all the trimmings, including network-based personal video recording (NPVR). At that instant, millions of viewers will grab the remote and do a quick repeat, perhaps even pause for a moment or two, to see exactly what part of the garment failed.

This is also the nightmare scenario for telcos for a number of reasons. First, there is the issue of network capacity. When IPTV viewers switch from watching a linear broadcast to a paused version, an on-demand program or anything else that isn't being shown "live," they move from a multicast environment to a unicast network. The difference is like traveling on a public road where all costs are shared, and building a private route between your home and your destination. It's more efficient for the user, but significantly more expensive for the builder.

Just as difficult is the fact that when users move into a unicast world, there must be some type of storage device--either in the home or in the network--that is buffering content that has been produced but not viewed. Moreover, the actual process is much more complex than when a PC user is buffering video on his or her machine.

"They're actually creating what we call trick files," said Dwight DeClouette, business development manager of IPTV solutions for EMC.

【コメント長いと掲載できないのでここから以降は省略】

まあ、
順風満帆のストレージ市場,巨人EMCに敵なし
広告主は神様でしょうから。
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