昨日と今日はお休みをいただいておりますが

Special Report: Telephony's Best and Worst of 2007
という面白い記事を見つけました。

2007 Will Be Most Remembered As …

という記事から始まるシリーズなのですが、

The year Apple caused people to camp out overnight for a friggin' cell phone.

そうよね、iPhoneよね〜

The year private equity players bet big in telecom. From Alltel and Covad to 3Com, ECI Telecom and Integra Telecom, private equity firms pulled the trigger on telecom acquisition.

そうそう、アメリカではまたも M&A の嵐。

The year WiMAX took off … or became just another crazy Sprint wireless idea.

うっ・・・微妙な表現だわ。

The Most Unexpected Events of 2007

のページには、iPhoneGoogle の話題。

Top Buzz Words

にはもうかなりなじんでしまった言葉が並んでいます。

Top Tech Trends

には HOT! と NOT! が比較されていて、ちょっと苦笑いかな。

てな具合に、ちょっとずつ突っ込みを入れながら読むのも面白いかもしれません。

しかし、これを忘年会のネタにするのは、余程の好きものの集まりかも。